akryl, płótno, 100x90
Obraz
nr.1 pt. „Kłaniający się”, akryl na
płótnie, 100/90 cm, przedstawiający baletmistrza Edwarda Villella w ukłonie
(spektakl baletowy pt. "Apollo"), namalowałam farbami akrylowymi w
tonacji czarno-białej. Technika malarska budzi skojarzenie techniki tworzenia
murali. Modelunek malarski jest gładki, brak wyrazistej w nim faktury
malarskiej, farba jest rozcieńczona, co tworzy płaski obraz, dość ulotny w swej
naturze. Zatem nie buduję obrazu farbą
białą. Miejsca zabielone pozostawiam
oryginalnej bieli płótna. Sposób ujęcia modela jest frontalny. Bohater przeze
mnie namalowany to tancerz kłaniający się w abstrakcyjnej przestrzeni, być może
sceny. Rozświetlony bielą, jakby wyłaniał się z padających na niego blasków
reflektorów. Tancerz kłania się w milczeniu, z oddaniem. Jego ruchy są płynne i
pełne gracji. Całość kompozycji jest ograniczona pionowymi, czarnymi pasami po
dwóch stronach obrazu. To oznacza pewne zasugerowanie zamknięcia kompozycji, a
tym samym obrazu. Model znajdujący się samotnie w tych „ramach” jest
odseparowany, wyjęty z kontekstu realnej rzeczywistości.
jego korpus jakby nienaturalnie przemieścił się.. potężny obojczyk... Ciekawe ujęcie, bo kompozycję obrazu starasz się zamknąć, a jednak Twój model znów bez dłoni i stóp.. „wyrywa” się z ram Twojego obrazu..
OdpowiedzUsuń