środa, 9 lipca 2014

Pan psycholog w akcji

    Cykl „Pan psycholog w akcji” składający się z trzech obrazów zamyka prace malarskie.
         Ostatni zestaw obrazów przedstawiający motyw ruchu człowieka nosi tytuł: „Pan psycholog w akcji”. Przedstawiam w nim psychologa, sfotografowanego przeze mnie w plenerze. Zainteresował mnie swym niepospolitym, charakterystycznym sposobem ruchu.  Jego ruch ma charakter estetyzujących kompozycji wynikających z jego własnego potencjału kreatywności. W skład cyklu wchodzą prace różnorodne pod względem sposobu wykonania. Dwie z nich namalowane są na deskach o różnych wymiarach,  co także wpływa na wygląd i efekt.


Impresja artystyczna
O porannej porze w głębi parku Sowina
Na uboczu wokół drzew na wzgórzu unoszonych
Pośród cieni trwała walka artystyczna
Gdzie Fenixus do działania rwie się z zapałem!
Wdzięki swe eksponuje z zacięciem
W swobodzie bawiąc się swym ciałem
Podczas póz ruchomych gracją natchnionych 
Próbowałam je uchwycić
Jak to mawiał pan Mikolasch: na „gorąco” 
W klimacie sprzyjającym
W piękno Go przyoblekającym 
Seledynową bujnością mieniącą się
Złotymi promieniami co padały na Niego
Harmonijnie na Nim rozpływały
Na wyprężone Jego ciało
Okraszając tajemnicą Go 
Rzeźbiły za mnie modelunek
Cienie co wspomagały mnie
Nadając w aurze ciszy
Chwilowe natchnienie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz